Sondag 08 Junie 2014

Hoender - een pakkie met baie moontlikhede

Hoender en koring risotto
Dis Sondagoggend en dis mos winter ... wat nou vir ete. Ons ou boerenasie spring mos vir die groot snitte en baie bykosse op 'n Sondag en teen laataand is die koker gedaan en die eters is in 'n koma ... tot volgende naweek.

Soos die wat my ken weet, het ek so 18 maande terug op 'n avontuur vertrek ... 'n kosmaak avontuur. Ek het die ou Moer By kok in my trommel gegooi en besluit ek wil 'n beter kok wees ... 'n kok wat mense kan betower met eenvoudige maar smaakvolle en interesante kos.


Ontbeen die boudjies
Een van die eerste dinge wat ek besef het dat ek sal moet aan werk, was my tegniese vaardighede. Moenie my verkeerd verstaan nie, ek ken my pad deur 'n kombuis en ek skrik nie sommer vir tools of resepte nie. Maar ek het besef dat daar fyner tegniese dinge is wat 'n goeie basis is vir enige kok.

Sous potjie
Ek gaan nou nie vertel van al die dinge wat ek geleer het nie maar ek wil vandag fokus op 'n eenvoudige pakkie hoendervleis. Meeste van ons het die pakkies al gesien, vier dytjies en vier boudjies ... ek noem dit sommer 'n Kwart Pakkie ... geen rede nie maar dit val lekker op die tong en Poppie weet presies waarna ek verwys.

As huiskok is dit jou verantwoordelikheid om te sorg dat jou mense gesond eet. Dis ook so dat jy wil hê hulle moet lekker eet.

Ontbeen die dye
Ons tradisies rondom Sondagetes in die besonder maar ook ander maaltye het ons verlei en ons het toegegee. Byna alles word oordoen ... vleis, rys, pampoen, aartappels, boontjies en dan nog ook twee of drie bakke slaai ... en dit vir 'n gesinsete. O ja en moenie die moontlikheid van nagereg gevolg deur koffie en nog ietsie vergeet nie.

Klaar en reg
Terwyl jy so aanploeter en sweet om al die disse gaar of reg te kry ... staan vir 'n oomblik stil en dink bietjie ... skep een lepel van elke dis op 'n bord en siedaar ... 'n vrag kos wat meer is as wat die grootste deel van die wêreldbevolking in 'n week of langer sal eet. Dit is waar die dikgeit onder ons mense vandaan kom. Jy as huiskok kan verseker hier 'n groot rol speel.

Gereed vir speserye en yogurt
Toe ek besluit het om op my avontuur te vertrek het ek ook besef dat as ek gaan begin om al die lekker kos te maak gaan ek verseker 'n nuwe klerekas moet oopmaak ook en dit was gladnie op my lysie van dinge om te doen nie.

Reg vir die yskas
Nou hoe gemaak ... wel ek het na die groot kokke se etes gaan kyk ... nie net gekyk nie ... werklik bestudeer en mooi geluister. Die beste raad wat ek by verskeie van hulle gekry het was ... "Less is more" ... en die eerste stap in die rigting is om die disse te beperk tot drie disse op 'n bord ... soms vier. Jy moet ook duidelik seker maak watter een van die disse moet die ster op die bord wees. Dan fokus jy op die ster en maak twee "supporting" disse.

Ok terug na die hoender stukkies toe ...

Sous kom aan
Eerste stap is om die stukkies te ontbeen. Jy het a lekker skerp messie nodig en baie geduld ... die eerste keer dat jy dit doen gaan jy dalk swoeg en sweet ... my eerste een het 40 minute gevat om die agt stukkies te ontbeen. Nou so dosyn of wat kere later is dit so 10 to 15 minute en dit kan nog vinniger maar ek geniet die taak en dis terapie vir my.

Voor ek begin aan die vleis werk sit ek 'n potjie met water op die stoof en soos die beentjies uitkom gooi ek dit in die water. Dis waar ek my sousie brou.

Kaal beentjies vir die honde


Die ontbeende stukkies word mooi afgerond en die snippers gaan ook pot toe. Sodra die hoenderstukke mooi gevlek is sprinkel ek dit met speserye en pak in a bak en gooi toe met gewone yogurt. Moenie sout bysit nie. Die bak gaan nou yskas toe terwyl ek die koring gaarmaak.

Sous is nou reg



Die vleisies word nou afgeskraap van die beentjies af in die pot en gaan terug in die sous in. Ek gooi so twee teelepels Ina Paarman groente stock in die pote en laat hom maar kook ... daar is hopeloos teveel water en dit moet afkook. Die lang kookproses van die sous sit diepte en karakter in die sous. Ek gooi soja en worcestersous by en van my tuisgemaakte blatjan. Ek wil die oorheersende geur van die hoender uiteindelik so half soet suur hê.


Koring is gaar


Sodra die sous begin regkom maak ek die hoender gaar ... lekker warm pan met olie in en getemper met chilli en braaisout. Braai die hoender lekker ... moenie teveel vroetel nie, jy wil lekker gebraaide stukkies op die vel sit.




Vleisies en sous in die koring
Na so 12 minute is die hoender amper reg en ek skep so paar lepels van my sous in die koring in ... so amper soos 'n risotto ... die geur van die sous en die fyn vleisies daarin dra nou die tema oor na die koring toe.

Temper die olie






Nou skep ek die koring in a teekoppie en dop dit om op die bord ... pak die hoender stukkies in sit dan iets groen by ... die regte ding is fyn gesnyde appel stokkies met a suurlemoen mosterd sousie maar dit het ek nie afgeneem die aand toe ek dit gemaak het nie. Ek het die dis vier aande in 'n ry gemaak ... natuurlik tot vermaak en gekerm van die eters maar hulle moes maar eet.

Braai die hoender

In die souspot is daar nou 'n wonderlike hoender sous wat ek vries en later as basis vir 'n lekker sop gebruik.

Net drie goed op die bord en die smaak en geur is heerlik. Die hoender tema is deur na die koring en die twee komplimenteer mekaar sonder dat die hoender oordonder word.

Probeer dit gerus en bly oefen tot jy dit reg doen ... skuif dan aan na die volgende dis toe. Hierdie soort hoender kan warm of koud bedien word en jy kan die bykos regtig baie wissel ... die hoender bly die ster en die bykos komplimenteer dit.

My speserye
Ek het dit al gemaak met chips, met fried rice, met spicey mash en met 'n lekker somerslaai.

Die hoender stukkies is gewoonlik 'n wenner.


Dis belangrik om so bietjie braai stukkies op die vleis te kry.

Hierdie is die speserye wat ek gebruik.

Ek hoop jy het die storie geniet

Lekker eet en kook tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook bladsy ... Man Kos ... LIKE hom stukkend.


Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.