Vrydag 06 Junie 2014

Skons - Tannie Poppie Kokkedoor leer my iets anders

Ek het 'n groot voorliefde vir skons ... botterbroodjies het my ma dit genoem maar deesdae praat ons van skons. Dis vinniger en korter om te tik.

Een van my eerste koskenade stories was oor skons ... Botterbroodjies - Skons met 'n kinkel 

So tydjie terug bevriend ek toe vir Anel Potgieter, sy is 'n bekroonde kos blogger en ek geniet haar skrywes. Sy wys my toe op 'n artikel wat in die Rapport verskyn het ... Totsiens aan my renons in skons ... 


Middernag skon en koffie
Na ek die artikel gelees het het ek nogal lekker gevoel om te weet dat daar nog iemand is wat ernstig dink oor skons. In die artikel vertel Anel toe van Tannie Poppie se Sprite Skons. Toe ek dit lees het ek net geweet ... hierdie skons moet ek eenvoudig maak en self proe.

My grootste klagte oor skons is dat die meeste van dit wat as skons aangebied word is eintlik maar wat die Amerikaners "biscuits" noem. Die goedjies is droog en hopeloos te bros.

Ek is een van daai ouens wat geseënd is met helse warm hande en dus is enige pastry wat praat van vryf botter in die meel in net eenvoudig 'n nagmerrie. Gordon Ramsey het my geleer dat ek maar sal moet regkom met my voedselverwerker vir die takie en ek gaan selfs so vêr as om die voedselverwerker se bak en lem, die meel, die botter en die mengbak in die vrieskas te sit. Tannie Poppie se resep haal al die dinge uit die prentjie uit.

So eenvoudig en so ongekompliseerd. Hierdie is nou Man Kos wat vrouens ook like en wat manne self kan maak.

Tannie Poppie se Sprite Skons
500 gr Bruismeel
250 ml Vars Room
330 ml Sprite (Een blikkie)
1 Teelepel Sout (Opsioneel en Anel se kinkel)
Oond 200 C

Dis dit ... net die 4 bestandele.

Kry jou oond op hitte voor jy die Sprite by die meel gooi want ek dink dis belangrik dat jy meng, skep en blitsig oond toe.

Ek klits my meel en sout eers goed in die mengbak met die whisk. Dit sit lug in die meel en doen maar min of meer wat 'n sif doen.

Room en meel
Heel eerste gooi jy die room by die meel en meng dit goed in. Ek het my whisk gebruik. Ek het ook nie genoeg room gehad nie toe vul ek dit aan met lekker dubbelroom Griekse Yogurt. Jy kry nou sulke lekker groot frummels ... ek weet nie of dit 'n woord is nie maar vir my is dit so baster tussen krummels en flenters.





Meel en Sprite
Volgende gooi jy die Sprite in die frummels ... nou gebruik ek 'n groot lepel om die mengsel goed deurmekaar te maak. As jy nou lus is vir kinkels is dit nou die tyd om goed soos gekapte neute, cranberries, biltong krummels of gerasperde kaas in te gooi. Onthou net, as jy dit doen dan begin jy neig na muffins toe. Ek het niks ingegooi nie maar ek gaan verseker dit nog doen.


Nou het jy 'n lekker natterige mengsel. Tannie Poppie stel voor jy gebruik jou groot muffin pan vir die bak. Dis wat ek gedoen het en het ses mooi groot skons gekry.

Groot muffin pan
Deel nou die mengsel op in jou gesmeerde muffin pan. Ek het op twee se koppie kanneel gestrooi. Werk maar vinnig, ek dink net dat dis nie 'n goeie plan om die deeg te laat staan nie.

Mooi gerys
Nou in die oond in 200C ... dis a lekker warm oond ... en ek het die klokkie op 10 minute gestel. Tannie Poppie stel voor 12 to 15 minute ... dit het nie vir my gewerk nie. Na 10 minute het ek die oond afgedraai na 170C toe vir 5 minute en toe getoets ... die pen het nat en taai uitgekom en ek het dit nog 5 minute gelos.

Die skons het pragtig gerys en was mooi ligbruin met die kenmerkende rekmerke van 'n lekker skon.





Pragtig en geurig
Hulle was veer lig en toe hulle op die draadrakkie staan was ek sommer baie trots op my handewerk.

Ses pragtige skons wat ek enige tyd op enige kenner se bord sal sit.





Mooi tekstuur
Maar die ware toets is mos in die tekstuur en smaak. Ek het een oopgebreek en wat ek gesien het was soos musiek ... pragtige bruin korsie met 'n mooi tekstuur. Klammerig en met sulke skilfers hier en daar ... geen krummels nie ... perfek soos 'n goeie skon moet wees.

Nouja ... die rede vir die skon bakkery so laat in die nag was mos juis omdat ek ietsie anders wou hê saam met my laatnag koffie. Lekker dik botter en 'n goeie blêrts aarbei konfyt.

Hemel op 'n bordjie
My gewete het my gemaan om die room maar te skip, in elkgeval het nie room gehad nie want ek het die laaste room in die deeg ingegooi.

Saam met mengery, bakkery en koffie makery was dit so 40 minute en toe eet ek. Die oond se warm makery het my so bietjie opgehou.

Probeer dit gerus ... maak net seker met 'n pen of messie dat die goedjies deur gebak is voor jy die oond afsit. Ek gaan die ook in kleiner pannetjies maak en daar dink ek sal die 12 to 15 minute reg wees ... die groot skons het baie lyf en jy moet kompenseer vir dit.

Lekker eet tot ek weer 'n storie skryf.




Hier is my Facebook bladsy ... Man Kos ... Like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.