Vrydag 01 November 2019

Tuin - Ware Tuinslaai

Vandag skryf ek die storie met gemengde gevoelens. Dinge lyk sleg in die land en daar is min hoop dat dit vinnig gaan verander. Tussen die politiek en die droogte gaan ons as verbruikers lelik noustrop trek.

Plantbak by die kombuis
Ek het al verskeie stories geskryf oor die gebruik van goedkoper vleissnitte en ek moedig mense aan om bietjie moeite te doen om gewone disse spesiaal te maak. Dis nie so moeilik nie.



Vandag wil ek gesels oor die klein dingetjies wat jy kan doen om jou lewe bietjie makliker te maak. Bietjie moeite vir lekker eet en sommer ook 'n besparing.

Die waterskaarste knyp ons almal en dis my opinie dat net die gelukkiges kan nog tradisionele tuine onderhou. Die neiging na houers toe is nie net prakties nie maar ook meer hanteerbaar vir mense met 'n besige lewe. Dit waaroor ek hier skryf is dinge wat ek self doen en dus is my stories nie mites nie maar praktiese ervaring.

Kombuis Houer:
Vars uit die tuin
Ek het by my agterdeur genoeg spasie gehad om 'n bak te bou van hout. 2.1m by 800mm en 280mm diep. In hierdie bak saai ek radyse, basil, rocket, tatsoi, pietersielie en kappertjies. Al die plante gee my 'n lekker tuinslaai met etes. Ek plant bv net 12 radyse elke 7 dae en sodoende het ek altyd vars radyse byderhand. Ons is net twee mense so ek rantsoeneer my aanplantings om daarby te pas.

Al die plante wat ek hierbo genoem het groei maklik in houers.

As jy die volgende doen;
3x 200mm potte waarin jy radyse plant. En plant elke week genoeg saadjies sal jy altyd vars radyse hĂȘ. Die goed is duur as jy dit koop en is gewoonlik nie meer vars nie. Met die houer trek jy net dit uit wat jy wilgebruik en los die ander. Sodoendehet jy altyd kraakvars radyse.
Kraakvars en gesond

Plant 'n pietersielie plant in 'n potjie en oes elke keer net die hoeveelheid blare wat jy wil gebruik. Jy sal verbaas wees he groot so pietersielie plantjie word.

Dieselfde geld vir Rocket, Basil en Tatsoi.

As jy nie jou eie saailing wil maak nie kan jy die klein sixpak bakkies koop. Plant twee plantjies in 'n potjie en los die res in die bakkie. Dan so week later plant jy weer twee en later weer twee. Sodoende het jy van die kruie vir feitlik die hele seisoen.

Met die plan het jy altyd groenslaai vars uit die tuin vir jou etes en jy hoef nie te koop nie en jy gebruik nie yskas spasie nie.

Ek maak 'n eenvoudige slaaisousie van 1t olyfolie, 1t Suurlemoensap en klits dit goed en roer die blare daardeur. Dan sprinkel ek growwe peper en growwe sout en dis al.

Wortels, beet, aartappels en tamaties is bietjie meer uitdagend. die knolle hou egter lekker lank in die yskas so jy koop teen 'n goeie prys en eet lank.

Tamaties is moeilik want alles in die omgewing wil dit vreet en dan is daar nog ook die irritasie van roes.

Begin iewers en begin klein maar begin.

Kook lekker tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook Bladsy ... Man Kos ... like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.