Woensdag 07 Oktober 2015

Potluck - Rek die mince

Deesdae is dit nogal 'n depressiewe ding om te gaan kos koop. Pryse van goed is mal en as jy nie versigtig is nie kan jy baie maklik 'n onsedelike klomp geld spandeer op 'n mandjie wat nie baie vêr gaan kom in jou kombuis nie.

Man Kos is op 'n missie om lekker kos te maak wat bekostigbaar is. So kom dit dan dat ek in die kombuis inloop so teen laatmiddag en ek wonder ... wat gaan ek vanaand op die tafel sit. Dit is iets wat in duisende huise gebeur en my oë dwaal oor die kaste en deur die vrieskas.

Lekker kool en maalvleis
250gr Mince, aartappels, uie, 'n klein kool koppie, blaarslaai en tamaties. Nou moet ek kos maak vir 3 mense. Dis maar 'n klein pakkie mince en beteken so omtrent 80 gram vleis per persoon ... minder as 'n burger pattie by 'n fastfood plek.

Eerste maak ek die slaai en 'n slaaisous van yoghurt, heuning, suurlemoensap en mosterd. Dis 'n lekker dik en geurige sous wat opsigself voedsaam is.

Kap die uie op en sit 'n pot op die stoof. Twee eetlepels varkvet en 'n goeie klompie braaispeserye ... die gaan die basis van my sous word en ek roer die uie totdat dit lekker sag gebraai is. Die vet is lekker warm en borrel en spat. Pasop vir brand.

Ek meng twee teelepels sous poeier in 500ml water in ... ek gebruik Ina Paarman se sous poeier maar jy kan Bisto of iets soortgelyks gebruik. Nou skep ek twee eetlepels meel in die uie en vet in die pot en roer dit goed. Spoedig verdik dit tot 'n pasta, Nou moet jy bly roer en die pasta kans gee om so bietjie uit te braai. Hou die pot lekker warm en roer gereeld sodat dit nie aanbrand nie. As jy nou brand kan jy dit maar wegsmyt en gaan fliek.

Geurig en goedkoop
Dan gooi ek die watermengsel in die pot in ... dis 'n gespat en borrel dat die stoom trek en ek roer dit aanhoudend. Spoedig het die meelpasta mooi opgelos en daar is 'n lekker sous met uie in aan die kook. Moenie die plaat afdraai nie ... laat hy maar warm bly. Nou gooi ek die mince so in die pot sous in en roer. Breek die mince op so fyn as jy kan en laat die pot kook. Die gaan nou regte vaal mince wees. Na so 5 minute is die mince mooi fyn en gaar. Onthou, mince is gewoonlik maar taai vleis en ek kook dit dit altyd goed om lekker sag te word. Gooi nou nog 'n koppie water in die sous want dis nogal dik. Jy wil 'n sous kry wat amper soos room lyk. Roer goed.

Nou is dit tyd om die sous te begin proe ... kanse is dat dit nie regtig lekker gaan wees nie maar die geheim is om dit van 'n kant af reg te maak ...

Eerste gooi ek bietjie asyn in en proe ... jy wil die suur net begin proe. Volgende gooi ek suiker in, begin met een teelepel. Proe ... jy wil die soet en die suur proe. Sodra jy dit mooi gebalanseer het dan weet jy die basis is reg ...

Nou kan jy ander speserye insit waarvan jy hou ... maar moenie sout insit nie ... dit kom heel laaste.

Jy kan chutney bysit, Worcestershire sous, soy sauce en chili sous. Dit waarvan jy hou.  So bietjie kerriepoeier is ook lekker.

Laaste toets jy nou vir sout en ek het gevnd dat as ek so teelepel sous vat en dan bietjie sout op dit strooi en proe kry ek 'n goeie idee van wat om te doen. Onthou sout verbreed die smaakprofiel ... dis wat sout doen.

Nou is die sous reg, miskien dalk nie dik genoeg nie maar dis nie 'n probleem nie. Draai die plaat bietjie stadiger en laat prut terwyl ek my aartappels in die mikrogolf gaar stoom ... dit vat so 10 minute.

Terug na die sous toe. Draai die plaat op en kry die sous baie warm ... as dit goed borrel, gooi al die gekerfde kool in, rooer goed en sit die deksel op, skakel die plaat af. Die neem so 5 minute.

Nou skep ek die borde op, breek die aartappels oop en strooi gemaalde swart peper oor en as jy wil, so lekker blêrts botter. Skep die slaaisous oor die slaai.

Die vleis sal nou reg wees. Jy wil nie die kool heeltemal pap gekook hê nie.

Laaste skep ek die vleissous en kool oor die aartappel ... lekker sopperig.

En daar is dit ... geurig, gesond en dit kos nie 'n arm en 'n been nie.


Kook lekker tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook Bladsy ... Man Kos ... like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.