Maandag 01 Januarie 2018

Brood - ManKos Wonder Brood

ManKos Wonder Brood ... nou hoekom "wonder" ... wel jy gaan wonder hoekom het jy nie al lankal die Brood gebak nie en jou gesin gaan wonder hoekom bak jy so min.

Soos die meeste van julle sekerlik weet, ek is 'n toegewyde suurdeeg Brood bakker en bak selde met kitsgis as dit by brood kom. maar die waarheid is ook dat suurdeeg is langsame proses en verg kundigheid en vaardigheid om 'n goeie Brood uit die oond te kan haal. Ek het onlangs ingeskryf vir 'n Brood Bak Kompetisie en moes 'n basiese resep so bietjie kinkel. Die oorspronklike resep is Annelien Pienaar se veelsydige witbrood. Die hele tyd was dit egter vir my van kardinale belang om heerlike Brood te kry wat nie net smaaklik is nie maar wat ook baie veelsydig is met 'n ordentlike raklewe.

So het ek toe na bietjie kopkrap by hierdie Wonder Brood uitgekom. Ek het die Brood 3x gebak en kan dus met vrymoedigheid sĂȘ dat die resep werk soos hy moet.

Ervare Broodbakkers sal dadelik merk dat die 'n effense verrykte deeg is.

As jy nuut is met Brood bak stel ek voor jy volg die paadjie ... meet maar elke bestandeel af in sy eie houertjie voor jy enigeiets begin meng. Sodoende kan jy nie maklik iets vergeet nie.

Lees die resep baie mooi deur sodat jy a goeie idee het wat jy moet doen.

Hier is jou bestandele ...

120 gram - Wholewheat Meel - Ek gebruik Millstone se meel.
380 gram - Wit meel - Koekmeel of Witbroodmeel. Ek het Millstone se Farina 00 gebruik.
300 gram - Louwater - Dit is die water vir die deeg.

PS ... As jy 'n ervare Broodbakker is sal jy merk die is 'n redelike nat deeg, as jy onervare is kan jy die louwater verminder met 40gr ... met ander woorde gebruik net 260gr water. Dit sal die deeg makliker maak om te hanteer.

15 ml - Heuning - Dis een eetlepel en ek gebruik Rou Fynbos heuning.
100 gram - Double Cream Yoghurt. - Jy kan gegeurde yoghurt gebruik, ek gebruik Plain.
35 gram - Botter of Bak Margerine. Gesmelt.

7 gram - Kitsgis - Ek gebruik die Pers pakkies wat vir broodmasjiene aanbeveel word.
30 gram - Lou Water - 30 ml. Dit is die water waarin jy gis laat aktiveer. Ek weeg dit in koppie.

10 gram - Sout.

Metode ...

1. Gooi die kitsgis in die 30ml water in die koppie en roer met 'n tandestokkie.

2. In jou mengbak, whisk die meel goed, dit meng die meel en dit sit lug in die meel.

3. Gooi nou die louwater, heuning, yoghurt en botter by die meel. Voeg ook nou die kitsgis by. Meng die bestandele met 'n houtlepel net totdat alles mooi bymekaar gekom het. Bedek die mengsel nou met plastiek en laat staan net so vir 45 minute.

4. Na 45 minute sal jy merk dat die deeg begin taai word het en begin blink. Strooi nou die sout oor en begin knie. In 'n menger knie ek vir so 4 tot 5 minute en met die hand gaan dit jou so 10 minute neem.

5. Vat nou 'n skoon bak en smeer die bak mooi met die olyfolie. Plaas die deeg in die geoliede bak en maak toe. Laat staan vir 20 minute. Na 20 minute kan jy die deeg op 4 kante trek en oor die die bol vou. Dit werk die olie in die deeg in. Maak 'n mooi ronde bal en maak die bak toe.

6. Nou moet jy die deeg laat rys. Dit neem ongeveer 90 minute om meer as te verdubbel. Maar dit gaan afhang van die temperatuur in jou kombuis.

7. Sodra die deeg genoegsaam gerys het kan jy dit uit die bak uithaal en jou brood vorm. Ek deel die deeg in twee en gebruik twee medium pannetjies.

8. Maak jou oond nou warm terwyl die brode weer rys. Jy gaan in twee fases bak. 10 minute by 230C en dan draai jy die oond af na 180C vir 15 tot 20 minute. Oonde verskil so jy moet maar 'n ogie hou. As jy sien die kors raak te donker dan sit ek ek 'n vel foelie oor die brood.

9. Sodra die brood mooi begin bult in die panne, na so 30 minute of so, verf ek die koppe liggies met melk, strooi papawer saadjies en growwe sout oor en sit in die oond.

Hierdie is 'n baie veelsydige Brood en ek het dit gebruik vir ...

French Toast
Toebroodjies
Roosterbrood

Na 3 dae was die brood nog lekker sag en geuring.


Kook lekker tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook Bladsy ... Man Kos ... like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.