Donderdag 08 Februarie 2018

Konfyt - Wildevy geskenk van Bo

As die Here sy hand oopmaak dan moet ons net dankbaar wees en oes. So is dit hier by my gewees ...
Wildevy
Poppie ontdek 'n Wildevy wat vrugte dra en ons altwee skud net ons koppe ... meer as 20 jaar bly ons hier en nie een van ons het ooit die boom opgemerk nie.

Die vrugteboord loop erg deur onder die droogte maar die wildevy het duidelik gekreun onder sy drag ... dit lei ek af van die groot hoeveelhede wat op die grond lê.

So ons gaan haal 'n bak en oes darem so by die 2kg ... dis duidelik laatvye wat ons kry en ek en sy maak 'n nota om die boom volgende seisoen betyds te kom besoek.

Na so bietjie kopkrap het ek besluit dat ek so basterproses gaan volg met die vye en begin deur elkeen mooi af te was en in kwarte te sny.

Die oes
Leesbril op die neus ondersoek ek elkeen want vriende vertel my dat die goed gewoonlik besmet is.
So twee of drie trek reguit kompos toe maar die met miertjies in gaan in die skottel in.

Ek tap die skottel tot oorlopens vol met skoon water en sit my vergieter in die bak se bek in. Nou is die vergieter die hoogste vlak in die bak.

So 30 minute later is die oppervlak vol swemmende miertjies en ek gooi versigtig water by dat die bak oorloop ... met genoegdoening sien ek hoe die mertjies oor die rand verdwyn in die drein af.
Die week het ook bygedra dat die vrugte mooi uitgeplomp het.

Ek dreineer die vrugte en weeg ... 2kg

My standaard konfyt proses dikteer so tussen 70% en 85% suiker.

Ek maak 'n stroop van 1.7kg suiker, 1 koppie water en 'n eetlepel growwe sout.

Natuurlik en organies
Bring dit stadig tot kookpunt en maak seker dat die suiker opgelos is voor dit kook. Was maar die rant van die pot af met skoon water en kwas om die kristalle weg te kry. As jy dit nie doen gaan jy dalk versandsuiker probleme met jou konfyt kry ... of dit waar is weet ek nie maar dis hoe my ouma en my ma my geleer het.

Toets met handoekpapier
Sodra jy die helder borrelende stroop in die pot sien is dit tyd om die vye in te sit. Ek weet van die begin af die gaan 'n baie langer proses wees as my normale konfyt kook want die water in die vrugte moet uitkook. In my normale proses trek die suiker die vog uit terwyl dit oornag in die suiker lê. Ek het teen die manier besluit want ek was bang die "inlê" gaan die vye se tekstuur heeltemal afbreek net 'n papperysel los ... dis wat met gewone vye gebeur.

In met die vye, 1 teelepel gemaalde gemmer en 1/2 teelepel kaneel.

Nou geduld ... ek hou die temperatuur net so oor die 100 grade C ... 'n stadige kook ... onthou die mikpunt is steeds om die water uit die vrugte en stroop uit te kry. Ek roer elke 15 minute vir een uur ... roer maar versigtig sodat jy nie die vye verpleter nie.

Wildevye Konfyt
Na 1 uur gooi ek 'n halwe koppie vars suurlemoensap in. Nou nog kook vir 30 minute en toe begin ek toets. Kyk maar na die foto hierbo hoe ek toets. Die foto is van die mango konfyt maar die prinsiep is dieselfde. Jy kook tot die druppel mooi droog bly vir 10 sekondes.

Net onder twee ure en die konfyt is reg. Tot my verbasing is daar feitlik geen skuin nie weinig van daai digte slym strepe wat gewoonlik op jou kokende konfyt vorm nie. Ek vermoed dit is omdat die vye nie deur al die was en waks prosesse gaan van die gekoopte goed nie ... ek mag egter heeltemal verkeerd wees.

Die vye het kwaai weggekrimp en die uiteinde is 'n skamele 2 en halwe flessies konfyt ... maar dis heerlik en ek sê heimlik DANKIE.


Kook lekker tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook Bladsy ... Man Kos ... like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.