Maandag 27 Januarie 2014

Potjie vir een ... of twee ...


Ek is seker almal weet hoe moeilik is dit om kos te kook vir een of twee mense, en ek praat nou van kook, groente ensovoorts. Dit is hoekom meeste van ons maar bak of braai.


Daar is altyd oorskiet groente want as jy rys, pampoen, boontjies en aartappels gemaak het dan is dit klaar teveel vir een en meesal ook vir twee.








So paar weke terug loop ek so deur die rakke by Checkers ... kyk, laat ek nou verduidelik ... as ek gaan shop dan is dit 'n moerse mission. Ek begin op een kant van die winkel en ek ek loop deur elke rak. Kyk ordentlik wat is daar en lees etikette en dink oor wat ek met die item kan doen. 

My vrou skarrel die hele plek vol en kom uit alle rigtings aan met ietsie om in die trollie te sit. Dit werk glad nie vir my nie, ek is 'n intensiewe shopper en dis soos 'n avontuur vir my om deur die rakke te drentel. Ek spandeer maklik 2 tot 3 ure tussen die rakke.

Nouja terug by die storie ... ek drentel by die braai tools verby en daar sien ek die klein potjies.

Dadelik dink ek ... as mens in die goedjies sou kook dan is jy mos geforseer om mooi te meet want die ruimte is beperk.


Nouja, hier is nou a praktiese voorbeeld van 'n aandete vir my en my vrou.

Wat ook lekker van die manier is, is die feit dat elkeen sy potjie geur soos hy daarvan hou. 





Ek hou van soet suur en my vrou kan dit nie verdra nie. Ek hou van die spice profile van Noord Afrika en die Midde Ooste en sy nie.

Ek begin deur so eetlepel olie onder in die pot te gooi, olyf of gewone olie ... dan pak ek so handjie vol paste in.

Volgende maak ek die groente reg ... die hele tyd hou ek a oog op die volume want dit moet in die potjie pas.





Nou vir die vleis ... ek het twee skaap boud tjops gebruik. Opgesny in blokkies en die stukkies met vet aan van my vrou se deel ook in in my pot gesit want sy hou niks van vet aan vleis nie.

Laaste maak ek 1 koppie aftreksel vir elke pot. Myne was a bief aftreksel plus soja sous, so eetlepel druiwe asyn en a goeie blertsie chilli sous. Laaste strooi ek twee lepeltjies suiker oor alles en so skoot tamatiesous.

Nou op die stoof met plate op sy laagste. 

Tot hier het dit my 20 minute gevat om die voorbereiding te doen en die potjies te pak. 

Obviously kan dit vinniger gaan maar ek like dit om te mediteer terwyl ek met kos werk.
Sit die deksels op en gaan kyk maar TV ... moenie haastig raak nie en moenie die deksels oplig binne die eerste uur nie.


Twee ure later ...



Ek tip my potjie in a spaghetti bak uit ... my vrou hou daarvan om uit die potjie te eet.

Ek het drie skywe lemoen bo in my pot gesit so 30 minute voor die einde.

Hierdie is vir my die ideale manier om seker te maak ons eet darem so bietjie gesond ook van tyd tot tyd en braai en bak nie alles nie.


Jy kan lekker laf wees en pak wat jy wil in die pot. Sit mieliegrys onder in of koring of wilde rys. Ek hou van die graan goeters onder want hulle moet water kry.

Die grootste vyand is  haastigheid want as jy die vuur gaan warm maak gaan jy die pot verbrand.

Hierdie is a lekker manier van kook want as jy eers die potjie gepak het en op die vuur gesit het kan maar van hom vergeet. Ek roer my pot gladnie.

Pasop vir sout ... die aftreksel, soja, souse ensovoorts het alles sout in ... gooi maar sout as jy begin eet as jy voel dis nodig.
Jy kan die vleis verander soos jy lus het. Hoender boudjies, vlerkies, pote, chuck, goulash, mince, vark nek ... enige iets. Omdat dit so lank en stadig kook sal alles sag en sappig wees.

Onthou net dis 'n porsie en as jy teveel vet en velle aan die vleis sit gaan dit nie lekker wees nie want niks braai weg of verdamp nie, alles bly in die pot.
Lekker eet !

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.