Dinsdag 11 Februarie 2014

SPAR Deeg - Colyn bak brood met SPAR Deeg

As jy in Suid Afrika bly dan beteken SPAR Deeg vir jou gewoonlik net een ding ... Vetkoek. Ek het 'n storie geskryf oor die maak van lekker hol vetkoeke, Kom ons maak Vetkoek.

So tydjie gelede het ek ook 'n storie geskryf oor 'n ander lekkerte vir die bondeltjie deeg ... tuisgebakte brood. Let wel ek sê gebakte en nie gemaakte. Lees gerus Brood met Siel ...

Nouja asof daar nie genoeg oor die deeg geskryf is nie, het ek gister oggend weer 'n bondeltjie SPAR Deeg uit die yskas gehaal, bruinbrood die keer. Terwyl ek so na die pakkie staar werk my kop teen honderd myl per uur ... en vir die jonges, dit is baie vinnig. Dis so eenvoudige pakkie, geen pretensies en geen gespoggery ... maar as jy so bietjie dieper dink oor dit is die ou vaal pakkie propvol beloftes.


Beloftes van ouma se kombuis se reuk op broodbakdag ... die herrinnering alleen laat my mond al water.

Instinktief strooi ek my werkplank vol meel en sny die pakkie oop. Toe ek die deeg uitlig skrik ek wakker ...

Wat maak jy ... die plan is mos om VERDER TE KYK ...

Ergelik sit ek die deeg neer op die plastiek en was my bord af. Ek wil mos vandag die grense so bietjie verskuif. Ek gooi so eetlepel en nog 'n bietjie olyf olie op die plank en versprei dit met met my vingers. Ons gaan "artisan" brood maak en die olyfolie gee 'n lekker geur plus dit verseker dat jou brood sommer vir 'n paar dae lekker bly.



Die deeg val in die middel van die oliekol en dril so liggies voor hy tot rus kom. Janee, dis maar 'n vaal hopie sonder enige tierlantyntjies. Diep ingedagte sny ek die bondel in vier stukke. Hoekom vier dink jy. Wel my gedagte is dat as mens dan nou die grense wil verskuf dan doen ons dit nie een treetjie op 'n slag nie, nee ons gaan darem bietjie verder as dit.



Vir my eksperiment het ek besluit op growwe sout, All Spice, Kaneel , Cranberries en Okkerneute. Ek gaan die goedjies gebruik om verskilende broodjies te maak.







1. BESSIE BOL:
Daar is 'n magdom gedroogde bessies beskikbaar en so ook sultanas, appelkoos snippers ens. Enige van die gedroogde vrugte of bessies kan gebruik word. Laat jou eie smaak en voorliefdes jou maar hier bestuur. Ek het "Cranberries" gebruik.

Dis belangrik om te onthou dat die deeg heel waarskynlik die suurdeeg aksie reeds uitgeput het en nie sommer goed gaan rys nie. So ek strooi standaard so half teelepel suiker oor die bessies na ek dit op die deeg geplaas het. Dit sal die suurdeeg weer aktiveer.

'n Tweede ding om in gedagte hou is dat jy nogal gaan sukkel om die bessies in die deeg versprei te kry want dis al so goed geknie deur die masjiene by SPAR dat die glutin regtig baie elasties is. So, 'n plan wat vir my werk is om die deeg met my vingers plat te maak op die olieplank sonder om dit om te draai. Met ander woorde die bokant is nog nie geolie nie.

Strooi jou bessies en suiker oor die oppervlak en begin dan om dit op te rol van een kant af soos a Swiss Roll. Nou dra jy olie oor na die binnekant toe met die oprol. Vorm nou die broodjie op die olie plank deur dit op die kante te druk, langwerpig of rond. net soos jy verkies. Onthou dat jy die rol net so rol dat die naat nou onder die broodjie is.



Plaas hom nou op jou bakplaat wat ook mildelik met olyfolie gesmeer is. Verf dan die sigbare dele van die broodjie lekker met olyfolie. Hierdie was Poppie se derde keuse en my eerste keuse.

2. TWISTER:
Vir hierdie een het ek nie suiker bygesit nie want ek wil nie hê hy moet kwaai rys nie. My idee is om die as 'n lekker bykos vir braai te maak. Die aard van die broodjie leen hom daartoe dat jy stukke afbreek soos jy benodig en dat daar baie kors is. Mans is mos gewoonlik gek oor die kors en hoe meer hoe beter. Hierdie broodjie is baie kors.

Maak jou deeg langwerpig en omtrent so 10 mm dik ... ek noem dit sommer vinger dik. Nou strooi ek Kaneel, All Spice en growwe sout oor. Druk dit liggies vas op die deeg. Sny nou drie repe soos wanneer jy koeksusters sou maak maar net op groter skaal. Vleg nou die brood.

Ek druk die vlegsel so bietjie inmekaar in oor die breedte en die lengte. Sit hom op die bakplaat soos die vorige een en verf met olyfolie.

Poppie het hom nommer twee gemaak. Vir my was hy ook nommer twee.













3. NUTTER:
Hierdie een maak ek net soos die BESSIE BOL behalwe dat ek neute in hom gebruik het. My keuse was Okkerneut maar jy kan enige neut gebruik. Ek dink Amandels of Pekaneute sal lekker smaak.

Hy was Poppie se eerste keuse, ek het hom derde geplaas.




Hierdie broodjie is een wat ook baie lekker Crostinis kan maak ... ek sal nog eendag so bietjie skryf oor Crostini en die lekkerte daaraan.








4. SIMPLICITY:
Vir hierdie een het het ek niks ingesit nie net so bietjie suiker ingewerk en die kroon met growwe sout besprinkel. Heel eenvoudig maar die "magic" is in die bak.

Nouja en nou gaan ons hulle kans gee om te rys.










Sowat 30 minute later en die pan is lekker vol.










BAK OPMERKINGS:

Laat my toe om so bietjie langdradig te wees. Vir my is die sukses van enige brood wat ek bak in die kors. Ek hou van 'n kraakvars kors. Die olyfolie op die bakplaat en bo-oor die brood gaan verseker dat die regte komponente daar is om vir jou 'n kraakvars kors te gee.

Die volgende stap is om die brode goed nat te spuit met 'n sproei kannetjie net voor dit in die oond ingaan. Ek spuit ook sommer so so paar stewige sproei spuite in die oond in voor ek die deur toemaak. Ek sit ook 'n oondpan tussen my onderste element neer en gooi so koppie vol water in sodra die brode in is.

Temperatuur is baie belangrik. Ek maak die oond 210 C warm vir die begin. Dan bak ek die brood vir 15 tot 20 minute teen hierdie temperatuur. Na dit draai ek  die oond af na 170 C to en bak nog 15 tot 20 minute. Die proses gee vir jou 'n goed ontwikkelde kors en die tweede deel maak seker dat jou brood lekker gebak is binne.



Pasop net vir deeg wat baie suiker of botter in het, veral wit deeg, die eerste been van die bak kan dit te donker laat word.

Ek gebruik nie die waaier in my oond vir die nie, as jy baie moet maak en natuurlik jou waaier wil inspan dan moet jy die temperatuur so met 20 C verminder. Jy kan ook ys in plaas van water in die oondpan tussen die element onder ingooi.

Sodra die brode klaar is in die oond, haal dit uit en kry dit op 'n draad rakkie so vinnig as wat jy kan. Nou kan jy terugstaan en jou handewerk bewonder. Ek het sommer dadelik 'n stukkie afgebreek van die TWISTER af ... ai tog, so lekker bros kors is hemels en die sagte brood is soos fluweel op my tong gewees.

Jy kan natuurlik kaas ook op die broodjies gebruik. Pas maar op vir waterige goed soos tamatie of uie in jou brood want dit kan die deeg nat maak en die brood soos 'n kluitjie laat uitkom. Die kors word ook nie sommer hard nie.

Nouja ek glo dat julle nou met ander oë na die sakkies SPAR deeg gaan kyk. Wees so gaaf en kom vertel wat jy gedoen het.

Wees so vriendelik en "Follow" my hier en SHARE dit ook wyd en suid. Ons maak nie geld uit die goed uit nie maar dis baie lekker om te sien dat lesers die inhoud waardeer. O ja en +1 is ook belangrik.

Lekker eet tot ek weer 'n storie skryf.

Lees ook gerus my Briekmerke Blog.

2 opmerkings:

  1. Baie Oulik**dink dit kan baie lekker wees veral die *Twister**

    AntwoordVee uit
  2. Ek geniet jou skryfstyl amper meer as jou wenke!! Sien uit na verdere uitsendings!

    AntwoordVee uit

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.