Sondag 23 Julie 2017

Konfyt - Guava konfyt bekoring

As jy van konfyt kook praat dan verskyn daar prentjies in 'n mens se kop ... lang ure voor die stoof, onvermydelike oorkokery en dan die altyd moontlike aanbrandery. Konfyt kook word vereenselwig met ure en ure se gestoei met 'n pot en dis die rede hoekom die meeste mense wegbly van konfyt kook af. Enige konfytkoker gaan jou vertel dat die hele kookproses is spesifiek daarop gemik om die water uit die vrugte uit te kry ... as jy dit nie doen nie gaan jou konfyt versandsuiker.

Heerlik en jy weet wat is daar in
Soos julle sekerlik by die tyd weet, ManKos is gefokus daarop om meer mans te laat kook en omdat ek 'n man is, weet ek dat mans nie sommer in langdradige prosesse betrokke raak in die kombuis nie ... ja ... 'n man kan vir ure langs die viswater sit en dit met oorgawe doen maar die blote gedagte aan ure agter 'n pot op 'n stoof laat hom sommer dadelik sy visstokke inpak en koers kies dam toe.

Vir my is dit die afgelope vier jaar of so 'n helse probleem as ek blikkies of pakkies goed sien op die supermark se rak ... my brein spin om al die goed wat in daai blikke of pakkies gegooi word en daar is meer as genoeg bewyse reeds dat ons vergiftig word deur die big brands.

Skil maar af
Nouja, ek is soos menige man, dol oor brood en 'n lekker broodjie met lekker konfyt is iets wat my na my jeug laat verlang. Omdat blikkies konfyt deesdae so suspisieus lyk vir my het ek so drie jaar terug begin konfyt kook. Nouja ... ek het die lang pad geloop en was baie naby aan opgee toe ek te doen kry met Annelien Pienaar ... sy  vertel my toe hoe haar ma konfyt gekook het. Wel, ek is altyd oop vir makliker maniere en ek het die basiese beginsels wat sy my vertel het gaan toepas. So oor baie potte konfyt heen het ek die proses vereenvoudig en opgebreek in klein komponente. Vandag gaan ek jou vertel hoe om Guava konfyt te maak.

Hoekom Guavas ... wel as die goed in seisoen is dan is hulle orals op straat by smouse en daar is groot pakke van dit. Die groot nadeel is natuurlik dat die vrugte sommer vinnig kan afgaan en in 'n papperysel ontaard. Maar Guava Konfyt is iets besonders en baie lekker. Ek dink dis die natuurlike balans tussen soet en suur wat dit so lekker maak.

Net terloops ... jy het dalk al iewers gelees of gesien kokers skep die skuim van die konfyt af ... moenie dit doen voor reg op die einde nie. Daardie skuim is smaak konsentraat en in die begin is daar woes baie skuim ... as jy dit te vroeg begin afskep gaan jy smaak inboet.

Dis die begin
Ek gaan julle die storie vertel rondom so 1kg guava stukkies ... my resep werk in verhoudings so jy kan enige volume vrugte gebruik.


Skil die Guavas af ... die skille is nie lekker in konfyt nie en kan ook jou konfyt onaantreklik laat lyk.

Kerf die guavas in blokkies omtrent so 10mm groot.
Suiker oor gegooi
Gooi dit alles in die bak en skud dat dit lekker plat en lê.
Nou gooi jy so 750 tot 800gr Witsuiker oor die die guava stukke, jy wil so kors oor die guava stukkies vorm.
Maak toe met kleefplastiek en los dit uit. Oor die volgende 12 ure gaan die suiker sy ding doen, dit gaan die vog uit die vrugte uittrek en jou 'n klomp ure voor die stoof spaar.

12 ure is verby
12 ure later ... lig die plastiek en roer die storie mooi deur met 'n houtlepel ... jy sal nou sien daar is reeds baie vog in die bak en dit vorm alreeds 'n stroop.
Maak toe en los nog 12 ure.

Nou moet jy dit goed roer, voeg 1 koppie water en 'n halfkoppie vars suurlemoensap in. Twee teeleepels sout en roer weer goed.

Sit dit nou in 'n lekker swaarboom kastrol en maak groot vuur onder dit.

Jy moet bly roer want jy wil al die suiker opgelos kry voor dit begin kook. Hou maar dop ... skielik gaan daai pot sterk begin skuim en op stoot. Stel nou jou timer vir 25 minute.

Kook lekker vinnig
Reguleer dit maar met die gasvlam, die deel is belangrik want nou dryf jy die water uit die mengsel uit. 'n Houtlepel wat so oor die pot lê sal verhoed dat die pot sommer oorkook.

Roer maar gereeld en hou die hitte so hoog jy kan. Maak veral seker jy skraap die bodem baie goed want dis waar aanbrand kan begin.

Vou 'n stukkie handoek papier dubbel en sit op 'n kleinbordjie. Die is nog 'n ManKos ding en dit werk baie beter vir my as die sogenaamde rimpeltoets.
Toets strokie

Op 15 minute moet jy begin toets. Drup 'n druppel op die papier. Kyk of die druppel heel bly en of die papier nat word om die rant. Solank daai druppel nat word is daar nog teveel water in die mengsel. Kyk mooi na die foto.


Toets elke 2 minute. Dis belangrik, want die konfyt kom baie vinnig reg hier op die einde.
Sodra die druppel droog bly vir 5 sekondes dan is jy reg. Onthou, hoe langer jy kook hoe donkerder en taaier gaan die konfyt word. As jy dit oordoen gaan die konfyt baie taai in die bottels word en jy gaan sukkel om dit uit te skep ... dis hoe mens rek en trek perske konfyt maak.

Klaar ... skep die skuimpie af
Draai die hitte nou af na baie laag en skep nou eers die skuim af ... dit sal sulke dik plassies en stringe op die opervlak vorm. Moenie te woes skep nie want glo my ... jy weet nie hoeveel smaak is in daai geel skuim nie.

Reg vir die bottels
Nou vir die bottels ... die algemene gebruik is om die bottels te kook in 'n pot en dan spook jy met daai warm bottels en brand nog 'n paar vingers, die wat nie reeds deurgeloop het tydens die konfytkokery nie. Die maklike manier is om jou bottels uit te spoel met koue water, keer dit vinnig om en laat val die meeste water uit maar jy wil nie die bottel droog hê nie. Pak die nat bottels nou in die mikrogolf oond en laat waai vir 2 minute. Die bottels is nou skoon. Ek vat dan die bottel oor sy bek met 'n klein vatlappie en dop hom om, om die laaste water te laat uitloop. Sit die bottles op 'n broodplank op my werksblad en skep maar die konfyt in.


Die deksels gooi ek in 'n glasbak en gooi kookwater oor dit. Ek haal die deksels uit met 'n vurk en druk dit droog met handoek papier en seël die bottels.

En so maklik is konfyt maak op die ManKos manier.

Ter opsomming:

1 tot 1.2 kg Guava stukkies
750-800gr Suiker
2 Teelepels sout
1 Koppie water
1/2 koppie vars suurlemoensap.

Hierdie proses werk net so goed vir perskes, appelkose, pynappel, mangoe en tamaties.

In my huis maak ons so elke twee weke al die tamaties en vrugte bymekaar wat oppad is kompos toe, skil af en sny die swart blertse af en kook konfyt. Soms meng ek dit wat daar is om 'n sinvolle mengsel te kry want dis tydmors om net een tamatie te kook. Jy kan appel en pere ook in die mengsels ingooi maar ek het nog nooit dit probeer met piesang by nie. Kyk mooi na wat die mengsel jou gekos het en vergelyk dit met wat konfyt kos in die winkel. 1kg vrugte eindig op in so drie en half 375ml botteljies ... by 'n padstal is dit omtrent R180.00 se konfyt ... neem nou in ag as jy dit met vrugte gemaak het wat oppad kompos toe was ... 'n helse besparing.

Nou daar het jy dit ... ManKos konfyt kook ... en konfyt kook is gladnie nodig om in so helse marteling te ontaard nie. Op my manier is dit selde langer as 30 minute van ek begin kook tot die bottels vol is nie.

Kook lekker tot ek weer 'n storie skryf.

Hier is my Facebook Bladsy ... Man Kos ... like hom as jy wil.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Thank you for your comment. The comments on this blog are moderated and yours should appear soon.

Greetings
Colyn.